Fascination About تامين السيارات الكهربائية

Wiki Article

بعد الإستقرار علي البوليصة المناسبة و تحديد السعر بيتم تنسيق ميعاد لمعاينة السيارة لو هي مستعملة من قبل مندوب من شركة التأمين و في الفحص الفني بيتم تأكيد علي حالة السيارة و لو فيها تلفيات موجودة بيتم إستثنائها من التغطية

خبرتنا في المملكة العربية السعودية تمتمد لأكثر من عشرات السنين و بدعم و خبرات أقليمية من قبل رواد التأمين 

و بيتم إحتساب قيمة الإشتراك السنوي للتأمين كنسبة مئوية من سعر السيارة السوقي لو مستعملة أو سعر الشراء لو السيارة جديدة.

واصل صنع أجمل الذكريات وعش تجارب جديدة واستمتع بخطط تأمين تضفي على رحلتك الشعور بالاطمئنان والهدوء.

لكن لو العربية زيرو بعض الشركات بتقوم بالمعاينة و البعض الأخر بيقبل جواب المعرض لإصدار البوليصة بدون معاينة و بعد الإنتهاء من المرحلة ديه بيتم الدفع و إستلام البوليصة في الحال أو تسليمها للعميل ديليفري لحد عنده

مندوبنا بيجيلك لحد عندك وبتحصل علي وثيقة تأمين السيارات بعد إصدارها في نفس اليوم

أصلاح الوكالة، القيادة في كافة دول مجلس التعاون الخليجي، تأجير السيارات المؤقت 

الأن يمكنك الدخول على حسابك و إلغاء وثيقة المركبة بسهولة دون الحاجة للأتصال أو زيارة الشركة.

وتكتشف كل التفاصيل عشان تختار اللي يناسبك وتأخد قرار شراء التأمين بكل ثقة. من غير ما تلف و تدور كتير علي شركات أو تشتري مباشرة من المعرض بدون معرفة تفاصيل الوثيقة و الخيارات المختلفة المتاحة في السوق .

عشان تطلب تعويض من شركات تأمين السيارات بتحتاج تقدم محضر الشرطة لإثبات الحادث. لكن حسب البوليصة ممكن ميكونش مطلوب منك محضر الشرطة للتعويضات اللي بتكون أقل من قيمة معينة (علي سبيل المثال تعويضات إصلاح تكلفتها أقل من عشرة الاف جنيه)

تسجيل الدخول الامن عن طريق رقم الهوية الوطنية أو الإقامة .

في معظم البرامج بيكون في نسبة تحمل أعلي للإصلاح داخل التوكيل ويمكن حذفها حسب رغبة العميل

تسجيل الدخول نسيت كلمة المرور ليس لديك حساب؟ تسجيل حساب جديد

ليڤا للتأمين (شركة مساهمة اقرأ أكثر عامة) رأس المال المدفوع ٤٠٠٬٠٠٠٬٠٠٠ ريال سعودي رقم السجل تجاري: ١٠١٠٢٨٧٨٣١ الرقم الموحد: ٧٠٠١٦٠٩٤٨١ ص.ب. ٦٣٩٣ الرياض ١١٤٤٢ العنوان الوطني: ٨٤٢٨ طريق الملك فهد حي المحمدية وحدة رقم ٨٤٣٣ الرياض ١٢٣٦٣–٤٢٥٠ المملكة العربية السعودية الموقع الإلكتروني:  مرخص لها برقم ترخيص ت م ن /٢٤/٢٠٠٩١٢وخاضعة لرقابة وإشراف هيئة التأمين.

البريد الإلكتروني المدخل غير صحيح، يرجى إدخال بريد إلكتروني صحيح

و يقوم مبدأ التأمين علي حصول الفرد علي التغطية التأمينية في مقابل إشتراك سنوي يدفع لشركة التأمين و اللي بتقوم بتحصيل إشتراكات من أعداد كبيرة من الأفراد بهدف توزيع المخاطر و تقديم تعويضات للحوادث اللي بتحصل لسيارات أي من المؤمن عليهم (مش كل المشتركين في التأمين هيتعرضوا لحوادث في نفس السنة).

Report this wiki page